Technika about 6 years ago Na rysunkach a,b,c przedstawiono schematycznie układy prętów połączone przegubowo ze sobą, z sufitem i ze ścianą. Na sworzeń przegubów B,F,K zawieszono Q=10 kN. Oblicz siły w prętach, w przypadkach gdy: a) alfa= 45 stopni beta= 45 stopni b) alfa= 30 stopni beta= 60 stopni c) alfa= 60 stopni beta= 30 stopni. 1 +0 pkt. Odpowiedz
Technika about 7 years ago Bardzo proszę o pilną pomoc w projekcie w którym należy: Zaprojektować (przeprowadzić obliczenia oraz sporządzić rysunek) połączenie nitowe pasów blachy grubości g=10mm, wykonanych ze stali S235JR. Połączenie obciążone siłą rozciągającą F=200kN należy wykonać z nakładką obustronną. 1 +0 pkt. Odpowiedz
Technika about 7 years ago 1. Czym jest powierzchnia czynna modułu fotowoltaicznego? 2. Zależność napięcia i prądu w punkcie mocy maksymalnej ogniwa fotowoltaicznego. +0 pkt. Odpowiedz
Technika about 7 years ago (geometria wykreślna) Proszę o pomoc w zadaniach zaznaczonych na czerwono. 1 +0 pkt. Odpowiedz
Technika about 7 years ago Potrzebuje temat do refearatu z Infrastruktury specjalnej transportu . +0 pkt. Odpowiedz
Technika about 8 years ago Wykonać wykresy do poszczególnych obliczeń. Skręcanie wałów- obliczenia wytrzymałościowe PKM 1 +0 pkt. Odpowiedz
Technika about 8 years ago Mogę poprosić o rozwiązanie tego zadania. Pochodzi ono z podstawy konstrukcji maszyn. 1 +0 pkt. Odpowiedz
Technika about 8 years ago Skomentuj krotko w formie eseju poniższe fragmenty tekstu pamiętając o odniesieniu ich do relacji wychowanie - media. Źródło z którego pochodzą oba fragmenty podano w przypisie. „- Gdy uzyskam mądrość [...] wszyscy będą musieli mnie słuchać! - Zaprawdę, moje dziecko […] możesz wracać skąd przyszedłeś. - Ojciec powiada, że bez rozumu nie zbierze się majątku – stwierdził drugi. - Tu się tego nie nauczysz. Wracaj! - Ja bym chciał być sławny! - [...] Wracaj!... A ty, po co tu przyszedłeś? […] - Ja... ja... chciałbym wiedzieć... - Po co? - Po to, żeby wiedzieć... - Co chcesz wiedzieć? - Wszystko!... Pasterz jestem... Patrzę nocą na gwiazdy. Tyle ich... Chciałbym wiedzieć, dlaczego tak wiele, i dlaczego świecą, i skąd się wzięły. Dlaczego w jedne noce więcej ich, a w drugie mniej... [...] Dlaczego są błyskawice? Dlaczego grzmoty? Czy to gniew boży, czy śmiech? Nie mogę spać, tak mnie dręczą te pytania... Dlatego przyszedłem. Chcę wiedzieć. - Pójdź! rzekł krótko archimag.”1*** „- Jak sądzisz, bracie? – przerwał ciszę Nabu Ner – czy wielu spomiędzy tych [...] włoży kiedyś tiarę maga i zasiądzie obok nas? - Niewielu [...]. Są wśród nich zniechęceni. Już teraz! Nie wiem, czy znajdą dosyć wytrwania [...] by spędzić dalsze lata w trudach [...]. - Nędzne to rzeczy i marne wyrzeczenia, w porównaniu z celem, do którego ich kierujemy – stwierdził dumnie Nabu Ner. – Wiedza to władza! Nie orężem ani lękiem sprawowana, ale wyższością umysłu. Kto bowiem rządzi w istocie tym wszystkim?”1 +0 pkt. Odpowiedz